Expo 2016 logo

Logo każdej imprezy jest jej nieodłącznym, a także kluczowym elementem. Ma za zadanie przyciągnąć uwagę oglądającego i sprawić, że zechce dowiedzieć się o imprezie więcej. Ostatnimi laty waga loga nawet wzrosła jeszcze bardziej, obecnie cała gama ekspertów ocenia takie logo, wyraża swoją opinię i definiuje pod względami estetycznymi i merytorycznymi. Wydaje się to nieco przesadą, aczkolwiek nie zapominajmy, że to właśnie logo jest zazwyczaj pierwszą rzeczą z jaką spotyka się odbiorca. Napewno logo nie będzie miało kluczowego wpływu czy dane targi okażą się sukcesem, aczkolwiek tak jak już wcześniej wspominałem istnieje tendencja do bardzo drobiazgowego oceniania logo, a tym samym już przed targami przez złe lub nieatrakcyjne logo mogą one stracić na popularności. Jeśli chodzi o Expo 2016 logo zostało po raz pierwszy zaprojektowane w innowacyjny sposób odcinający się od obrazów z lat poprzednich. Poprzednie edycje charakteryzowały się dużym napisem EXPO z dodatkowymi wstawkami, moim zdaniem skierowane było zdecydowanie w stronę osób, które potencjalnie będą chciały mieć swój wkład w targi. Natomiast expo 2016 logo charakteryzuje się dużym obrazkiem z opisem, który był rzadko kiedy używany podczas poprzednich edycji targów. Jeśli przyjrzymy się uważnie widzimy, że przedstawiona postać sięga po kółka, które w tym przypadku są przenośnią zdrowej żywności. W górnej części projektu widnieje także napis: „A Green Life for Future Generations”, co przetłumaczone na język polski brzmi: „Zdrowe życie dla przyszłych pokoleń”. To motto bezpośrednio odnośi się do tego, że targi w Turcji będą w dużej mierze poświęcone ogrodnictwu, rolnictwu i produkcji zdrowej, ekologicznej żywności. Wydaje mi się, że projekt expo 2016 logo prezentuje się znacznie lepiej od projektów z lat poprzednich, które często nie dawały ogólnego pomysłu co będzie motywem targów, a także raziło swoją prostotą.

(Visited 85 times, 1 visits today)